Sukujuhlat Hautakylän koululla 2011

28.6.2013

Viimeksi Kolunsaran sukujuhlat pidettiin Soinissa, Hautakylän koululla 9.7.2011

Esillä olivat mm. vuosikokousasiat sekä sääntömuutosesitys.

Sukukokouksessa 150 osallistujaa

Kolunsaran Sukuseura ry:n sukukokoukseen oli aurinkoisena kesäpäivänä saapunut lähes 150 sukuseuraan kuuluvaa jäsentä. Ennen sukukokousta oli Hautakylän kyläyhdistys järjestämä ruokailu. Osallistujilla oli mahdollisuus seurusteluun, tilaamiensa sukukirjojen noutamiseen sekä eri sukukirjojen ostamiseen.
Kuudes sukukirja Kolunsaran sukua Erkki Hangonmäen jälkeläisiä, Maria Halla-ahon jälkeläisiä julkistettiin sukukokouksessa.

Sukukokouksessa rovasti Marjatta Koskenvesa piti hartaushetken. Juhlapuheen piti kansanedustaja, Kolunsaran suvun vävypoika Mikko Savola. Musiikkiesityksistä vastasivat Kari Punkka, Erkki Välipakka ja Severi Tallbacka sekä nuori hanuristi Tiia Vuorinen. SaNaiset esittivät lausuntaa. Tauno Alkula muisteli Amerikan ja Kanadan vuosiaan.

Sukuseuran vuosikokouksessa puheenjohtajana oli Esko Koskenvesa. Sääntömääräisten vuosikokousasioiden lisäksi käsiteltiin ja hyväksyttiin sääntömuutokset. Sukuseuran toimikausi muuttui yhdestä vuodesta kolmeen vuoteen.
Ansioituneille sukuseuran jäsenille Liisa Manulle, Markku Ilveskoskelle ja Mira Patanalle luovutettiin sukuseuran pöytästandaarit. Muita sukuseuran aktiivisia toimijoita ja esiintyjiä muistettiin kirjoilla ja kukkasilla. Sukuseuran logon suunnittelija Osmo Talasmo kutsuttiin sukuseuran kunniajäseneksi.